Școala
Gimnazială nr. 10 Suceava este inițiatoarea și coordonatoarea unui proiect
Erasmus+ intitulat ”STEAM by STEAM”, adică ”Strategii de
predare și de educare a elevilor pentru stimularea învățării folosind conceptul
STEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică) ”. Este un proiect de parteneriat strategic,
coordonat la nivel european de prof. Rodica Zimbru, director adjunct al acestei
instituții. Ideea lui a venit ca urmare a unui alt proiect desfășurat în luna
feburarie a anului trecut, proiect care a adus în școală un profesor lituanian
cu misiune de predare pe durata unei săptămâni. În urma lecțiilor interactive
și integrate desfășurate de musafirul lituanian, a încolțit ideea unei
colaborări, pentru a aduce în școală noi modele de predare-învățare menite să-i
motiveze pe elevi să contribuie la propria formare. Așa s-a materializat proiectul Erasmus+ menționat.
Acesta este finanțat de Comisia Europeană și are o valoare totală de peste
180000 de euro, grant ce va fi distribuit între parteneri, care sunt din
Portugalia, Bulgaria, Grecia, Lituania și România. Școlile implicate în proiect
sunt: Agrupamento de Escolas Boa Água, din Sesimbra, Portugalia, Gymnasio
Iolkou din Volos, Grecia, SU Konstantin Konstantinov din Sliven, Bulgaria, Juodsiliu
Silo gimnazija din Vilnius, Lituania și Școala Gimnazială Ostra, care este cea
de-a doua instituție din Romania.
Proiectul are ca scop creșterea motivației
elevilor de a învăța și îmbunătățirea rezultatelor școlare ale acestora în instituțiile
partenere, folosind STEAM ca modalitate de dezvoltare a abilităților esențiale,
între care se menționează: atitudine pro-activă, abilități de rezolvare a problemelor,
creativitate, multitasking, inițiativă, capacitate de anticipare, muncă în
echipă, empatie, prin schimb experiențe și bune practici.
Obiectivele acestuia sunt: dezvoltarea abilităților profesorilor de a planifica și de a realiza lecții în viziune STEAM, printr-un curs de formare pe această temă; aplicarea conceptului STEAM de către profesori, în lecții concepute de ei înșiși și de parteneri; crearea unui cadru pentru dezvoltarea abilităților esențiale pentru elevi, folosind STEAM ca modalitate, prin lecții predate în școli de către profesorii din școlile partenere; realizarea unei colecții de materiale de dezvoltare profesională pentru profesori (planuri de lecții, jocuri), cu utilizarea STEAM, încărcate pe o platformă on-line. Proiectul este axat pe două concepte foarte importante și de actualitate. Unul dintre ele vizează abilitățile esențiale de viața a elevilor, printre care rezolvarea de probleme, creativitate, multitasking, inițiativă, capacitate de anticipare, munca în echipă, empatia, a învăța să învețe. Celălalt constă în crearea căii pentru îmbunătățirea sau dezvoltarea acestor abilități, iar acesta este conceptul STEAM, care implică elevi și profesori într-un proces de colaborare în cadrul activităților de predare și învățare. Activitățile vor fi atât locale cât și transnaționale. Între acestea, în luna februarie a acestui an va avea loc un curs de formare în școala coordonatoare, pentru câte 4 profesori de la fiecare școală parteneră și 4 schimburi de elevi (6 elevi și 2 profesori), ce vor fi organizate în Bulgaria, Grecia, Lituania și Ostra, România.
Singura întâlnire de proiect a avut loc în Quinta do Conde, în Portugalia, în perioada 8-10 ianuarie, la care au participat câte trei cadre didactice din fiecare școală parteneră. Școala Gimnazială nr. 10 a fost reprezentată de directorul școlii, prof. Dumitru Chiuariu, prof. Rodica Zimbru, inițiatoarea și coordonatoarea acestui proiect la nivel de parteneriat și prof. Ancuța Puiu. De la Școala Gimnazială Ostra au participat, de asemenea, directorul școlii, prof. Cristina Porfir-Boșcă, prof. Elena Masichevici, coordonatoarea proiectului la nivelul școlii și prof. Doinița Oros.
Proiectul
este o inițiativă îndrăzneață a Școlii Gimnaziale nr. 10 Suceava, al cărei
coordonator, prof. Rodica Zimbru consideră că el reprezintă o oportunitate de a
oferi cadrelor didactice și elevilor exemple de învățare activă, colaborativă,
după modele consacrate europene, ceea ce va spori valoarea educației oferite de
instituția suceveană.
Comentarii
Trimiteți un comentariu